x
تبلیغات

گاهی اوقات ممکن است بخواهید بدون برنامه ریزی و سریعا یک Meeting یا Conference Call برگزار کنید، بدین منظور می توانید از قابلیت Meet Now در برنامه Skype for business استفاده کنید.

  • برای انجام، در قسمت بالا سمت راست پنجره Skype for business بر روی فلش کنار علامت چرخ دنده کلیک کرده، گزینه Meet Now را انتخاب کنید.

 

01 start meeting

 

  • در پنجره ی باز شده 3 گزینه برای انتخاب دارید که بر اساس شماره توضیح داده شده است:

 

02 start meeting

 

  1. اگر این گزینه فعال باشد می توانید جلسه را به صورت صوتی و تصویری برگزار کنید.
  2. برقراری جلسه از طریق تماس با موبایل شما امکان پذیر می شود.
  3. برگزاری جلسه بدون استفاده از صدا و ویدیو امکانپذیر می شود.
  • پس از انتخاب گزینه سوم پنجره Conversation باز می شود. برای اضافه کردن اشخاص دیگر بر روی علامت + (کادر قرمز رنگ) کلیک و اشخاص مورد نظر خود را اضافه نمایید.

 

03 start meeting

 

  • اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا اعمال محدودیت دارید می توانید با استفاده از گزینه آبی رنگی که در بالا سمت چپ صفحه وجود دارد، نمای Participant pane را به صفحه اضافه کنید.

 

04 start meeting

 

  • پس از باز شدن نما، از سمت راست صفحه می توانید وضعیت شخص مورد نظر را مشاهده کنید، برای مثال وضعیت شخص از لحاظ استفاده از امکاناتی همانند تماس صوتی، تصویری و یا فعال بودن امکان ارائه در جلسه (1). علاوه بر این می توانید با استفاده از گزینه Invite More People افراد بیشتری را نیز اضافه نمایید (2).

 

05 start meeting

 

  • هم اکنون با استفاده از گزینه Participant Actions (شماره 3 شکل بالا) محدودیت های دیگری را اعمال کنید که در ادامه به تشریح آن می پردازیم:

 

06 start meeting

 

  1. Mute Audience: این حالت به صورت پیش فرض غیر فعال می باشد. (به دلیل اینکه نوع Meeting که در قسمت بالا انتخاب کردیم به صورت صوتی و تصویری نیست.)
  2. No Meeting IM: غیرفعال کردن ارسال پیام با استفاده از این گزینه انجام می شود.
  3. No Attendee Video: افرادی که جز گروه Attendee باشند نمی توانند از تماس ویدیویی استفاده کنند.
  4. Everyone an attendee: همه افراد را به گروه Attendee اضافه می کند. این گروه امکانات محدودی به نسبت گروه Presenters دارا می باشد.
  5. Invite by Email: از طریق این گزینه می توانید اشخاص مد نظر خود را از طریق ایمیل به جلسه اضافه کنید. بدین صورت که شخص مورد نظر پس از دریافت ایمیل باید روی گزینه Join Lync meeting کلیک کند.

 

07 start meeting

 

  • علاوه بر موارد ذکر شده می توانید با استفاده از گزینه More options تغییراتی مثل سایز فونت(1) و یا نوع(2) آن را تغییر دهید.

 

08 start meeting

 

  • در انتهای صفحه Conversation می توانید از امکاناتی نظیر (1)Attachments، تغییر وضعیت پیغام به (2)Important و یا (3)Emoticon ها استفاده کنید.

 

09 start meeting