x
تبلیغات

با استفاده از نرم افزار 2015 Skype for Business این امکان فراهم شده که بتوانید به برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری خود در بستر شبکه بپردازید، که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

 

برای ایجاد و مدیریت یک Online Meetingبه صورت زیر عمل نمایید.

  1. ابتدا بر روی گزینه در قسمت بالای نرم افزار کلیک و سپس گزینه Meet Now را انتخاب نمایید.

 

1 Manage Online meetings

 

    2. در پنجره باز شده گزینه Use Skype for Business را انتخاب و Ok نمایید تا Meeting مورد نظر برای شما ایجاد گردد.

 

2 Manage Online meetings

 

    3. در Meeting ایجاد شده که فعلا فقط شخص شما در آن حضور دارد بر روی کادر قرمز رنگ مشخص شده در شکل زیر کلیک نمایید تا در سمت چپ Meeting بتوانید اشخاص دیگر را به راحتی اضافه و مدیریت نمایید.

 

3 Manage Online meetings

 

    4.حال با استفاده از گزینه Invite More People می توانید اشخاص مورد نظر را، به منظور شرکت در جلسه اضافه نمایید.

 

4 Manage Online meetings

 

     5. هم اکنون بر روی گزینه Participant Actions کلیک نمایید تا گزینه های کاربردی زیر نمایش داده شود.

 

5 Manage Online meetings

 

موارد مشخص شده در شکل در ادامه توضیح داده شده است.

 

1. Mute Audience: به منظور Mute (بیصدا) کردن مخاطبان بکار برده می شود تا حین برگزاری جلسه، خللی در برگزاری نظم آن ایجاد نگردد.

نکته: پس از Mute کردن اشخاص علامت مربوط به آن، در گوشه سمت چپ تصویر شخص مورد نظر نمایش داده می شود.

 

6 Manage Online meetings

 

2. No Meeting IM: برای اینکه دیگر مخاطبان نتوانند در حین ارائه سخنران، پیام (IM) ارسال نمایند، می توان از این گزینه استفاده کرد.

3. No Attendee Video: به جهت اینکه گزینه Video Call برای دعوت شدگان غیرفعال شده و تصاویر آنلاین ارسالی توسط آنان برای شما و باقی مخاطبان نمایش داده نشود.

4. Hide Names: به منظور مخفی کردن نام دعوت شدگان از قسمت پایین تصویر آن ها می توان از این گزینه استفاده کرد.

5. Every an Attendee: با استفاده از این گزینه تمامی اشخاص به جز شخص ایجاد کننده جلسه به زیر مجموعه Attendee و یا همان مخاطبان اضافه می گردند و شخص ایجاد کننده به عنوان Presenters باقی مانده و می تواند جلسه را به عنوان سخنران مدیریت نماید. (به طور مثال می تواند در صورت لزوم اشخاص دیگر را نیز به عنوان Presenters انتخاب نماید.)

 

7 Manage Online meetings

 

6. Invite by Email: از این گزینه زمانی استفاده می شود که بخواهید شخص خاصی را از طریق ایمیل به جلسه دعوت نمایید. با کلیک بر روی گزینه مذکور یک پنجره ایمیل باز می شود که می توانید آن را برای شخص مورد نظر ارسال نمایید. پس از دریافت آن ایمیل توسط آن شخص و کلیک بر روی لینک join Lyn Meeting به صورت خودکار به مخاطبان جلسه افزوده خواهد شد.

 

8 Manage Online meetings

 

نکته: برای غیر فعال کردن هر یک از امکانات بالا کافیست مجدد بر روی هر کدام کلیک نمایید تا غیر فعال گردند.

 

همانطور که در بالا اشاره شد، شخص سخنران و یا Presenters می تواند جلسه را مدیریت نماید. هم اکنون بر روی مخاطب مورد نظر خود کلیک راست کرده تا گزینه های دیگری بدین منظور برای شما نمایش داده شود.

 

9 Manage Online meetings

 

گزینه های موجود عبارتند از:

  • Mute: برای اینکه بتوانید تنها همین شخص را Mute نمایید می بایست از این گزینه استفاده نمایید.
  • Remove from Meeting: به منظور حذف این شخص از جلسه می توان از این گزینه استفاده کرد.
  • Make a Presenter: با استفاده از این گزینه شخص مورد نظر به presenter تغییر پیدا کرده و می تواند تمامی امکانات مربوطه را در اختیار داشته باشد.
  • Lock the Video Spotlight: با انتخاب این گزینه بر روی تصویر شخص مورد نظر، تنها تصویر او برای تمامی همکاران نمایش داده خواهد شد. (این گزینه برای مواقعی مناسب است که شخص سخنران مایل است تنها تصویر او برای حاضرین نمایش داده شود)

 

10 Manage Online meetings

 

  • Pin to Gallery: هنگامیکه تعداد مشخصی از اشخاص که در Skype، 5 نفر تعریف شده است را به جلسه دعوت می کنید نام و تصویر آن ها در ردیف اول که standing row نامیده می شود، نمایش داده می شود. از نفر ششم به بعد تصاویر اشخاص به صورت کوچک در ردیف دوم که Sitting row نمایش داده می شود افزوده می گردند. لازم به ذکر است که در صورت زیاد بودن میزان فعالیت اشخاص ردیف پایین، به صورت خودکار به ردیف بالایی منتقل شده و افرادی که فعالیت کمتری دارند جایگزین آن ها در ردیف پایینی می گردند.

 

11 Manage Online meetings


حال فرض کنید که مشاهده Reaction و یا عکس العمل برخی افراد برای شما جالب و یا مهم باشد. می توانید با کلیک راست بر روی تصویر مورد نظز و استفاده از گزینه Pin to Gallery آن ها را به ردیف اول منتقل کنید که با تصویر بزرگ نمایش داده شوند و یا با استفاده از گزینه Unpin to Gallery شخص مورد نظر را از این حالت خارج نمایید.

 

نکته: با فعال کردن گزینه Pin to Gallery بر روی یک شخص، علامت مربوط به آن در سمت راست تصویر مورد نظر نمایش داده می شود.

 

12 Manage Online meetings

 

  • See Contact Card: به علت قابلیت Integrations محصولاتی مایکروسافتی از جمله Outlook و Skype، با استفاده از این گزینه می توانید تمامی اطلاعات Contact شخص مورد نظر را ملاحظه و در صورت نیاز، با او ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنید.

نکته: در هنگامی که شخصی در جلسه شروع به صحبت می کند یک نوار آبی رنگ در پایین تصویر او ظاهر می گردد که به محض قطع صحبت خود، نوار آبی رنگ حذف خواهد شد. بنابراین از طریق این نوار می توانید تشخیص دهید که در حال حاضر چه شخصی در جلسه مشغول به صحبت می باشد.

 

13 Manage Online meetings

 

هم اکنون به تشریح گزینه های دیگری که در تصویر زیر مشخص شده می پردازیم.

 

14 Manage Online meetings

 

1. IM: از این گزینه می توانید برای ارسال پیام (IM) در جلسه استفاده نمایید.

2. Start My Video: با استفاده از این گزینه می توانید ابتدا تصویر خود را از طریق Webcam متصل شده به سیستم خود به صورت آنلاین مشاهده نموده تا مطمئن شوید که آمادگی لازم (از لحاظ ظاهری) برای شرکت در جلسه را دارید، سپس با استفاده از گزینه Start My Video تصویر خود را به صورت آنلاین برای دیگران به نمایش بگذارید، همچنین می توانید در صورت نیاز با استفاده از همین گزینه آن را قطع نمایید تا تصویر پیش فرض شما به جای Video نمایش داده شود.

 

15 Manage Online meetings

 

نکته مهم: نرم افزار Skype به صورت خودکار تصویر شخص را در بهترین حالت Crop کرده و نمایش می دهد. در صورتیکه چندین نفر در یک اتاق مشترک حضور داشته باشند Skype این قابلیت را دارد که تصویرشان را به صورت Wide نمایش دهد.

 

16 Manage Online meetings

 

3. Mute My Mic: می توانید وضعیت Mute را برای صدای خود تنظیم کرده و در صورت لزوم آن را غیر فعال کنید.
4. Present: با استفاده از این گزینه می توانید به اشتراک دسکتاپ خود بپردازید، علاوه بر این می توانید کنترل دسکتاپ خود را برای شخصی فعال کرده و پس از اتمام کار آن را غیر فعال نمایید.
5. Hang Up: برای خاتمه جلسه می توانید از این گزینه به منظور قطع ارتباط استفاده نمایید.