x
تبلیغات

 

در قسمت های قبل از این سری مقالات، به مفاهیم لازم جهت نصب agent پرداخته و پیش نیازهای آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت اقدام به نصب آن از طریق کنسول SCDPM پرداختیم. در این قسمت از سری مقالات می خواهیم عملیات نصب را به صورت دستی به انجام برسانیم. با ما همراه باشید...


ممکن است این سوال برای شما پیش آید که در صورت امکان نصب agent از طریق کنسول SCDPM و لذا به صورت از راه دور، در چه شرایطی می بایست از روش دستی استفاده شود؟ در پاسخ به این سوال می بایست عرض کنیم که در شرایطی که امکان پیکربندی فایروال میان agent و SCDPM به صورت گسترده وجود نداشته، یا سروری که می خواهیم agent را بر روی آن نصب کنیم به دامین join نشده است و در آخر نیز سیستمی که می خواهیم agent بر روی آن نصب شود، در دامینی قرار گرفته است که با دامین SCDPM دارای trust نیست، می بایست از روش نصب به صورت دستی (Manual Installation) استفاده شود. بدین منظور کافیست طبق تصاویر زیر عمل کنید:


1

 


2


بعد از نصب موفقیت آمیز agent، رخدادهای زیر بوقوع خواهند پیوست:


3

 


4


اگر چنانچه agent را قبلا نصب نموده باشید و بخواهید آن را مجددا نصب کنید، با پیغام زیر مواجه خواهید شد:


5


بعد از نصب موفقیت آمیز agent، می بایست دستور زیر را به اجرا درآورید:


6


همانطور که در شکل فوق مشاهده می نمایید، عملیات پیکربندی با مشکل مواجه شده است. علت این امر آنست که سرور مورد نظر به دامین join نبوده و لذا فاقد DNS Suffix می باشد. از این رو، دو راهکار از سوی مایکروسافت (همانطور که در شکل فوق مشاهده می نمایید)، در اختیار شما قرار داده شده است. در مثال زیر، از راهکار دوم استفاده شده است:


7


نکته: اکانت مورد نظر به صورت خودکار ایجاد شده و برای برقراری ارتباط میان SCDPM و سرور مورد نظر کاربرد دارد. به شکل زیر نگاه کنید:


8

 


9

 

حال می بایست اقدام زیر را بر روی SCDPM به انجام برسانید:

 

10

 

 


12

 

13


14


15


همانطور که در شکل فوق مشاهده می کنید، عملیات با موفقیت به انجام رسیده است. این رخداد، با مشاهده کنسول SCDPM نیز قابل بررسی می باشد:


16


نکته 1: می بایست توجه داشت که تمامی انواع مدل های پشتیبان گیری در حالتی که سرور مقصد متعلق به یک Workgroup بوده و یا در دامینی که با دامین سرور SCDPM در حالت Untrusted قرار دارد، پشتیبانی نمی گردد. به عنوان مثال، پشتیبان گیری از Exchange Server در حالتی که به عنوان Exchange Edge پیاده سازی شده باشد، از سوی SCDPM پشتیبانی نمی گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، اینجا را کلیک کنید.


نکته 2: امکان بروزرسانی agent مرتبط با سرورهایی که متعلق به یک Workgroup بوده و یا در دامینی که با دامین سرور SCDPM در حالت Untrusted قرار دارند، از طریق کنسول SCDPM امکان پذیر نیست. تلاش برای انجام این کار منجر به نمایش پیغام خطای زیر می گردد:


17


18


همانطور که در پیغام خطای فوق مشاهده می کنید، راهکار بروزرسانی agent نصب شده بر روی این گونه سرورها، به صورت دستی خواهد بود. بدین منظور بعد از MAP کردن مسیر محل قرارگیری بروزرسانی مورد نظر موجود در سرور SCDPM، کافیست طبق تصاویر زیر عمل کنید:


19


20

 

21


نتیجه انجام عملیات فوق را در شکل زیر مشاهده می نمایید:


22


توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که هنگامی که می خواهید از اطلاعات مرتبط با سرور مورد نظر پشتیبان تهیه نمایید، در هنگام ایجاد Protection Group، ویزارد به شما در شناسایی سرور مورد نظر کمک می نماید. علت این امر آنست که به دلیل عدم پشتیبانی از اغلب توانایی های SCDPM برای عملیات پشتیبان گیری از چنین سرورهایی، مایکروسافت خواسته است شما را کمتر دچار سردرگمی نماید.

به شکل زیر نگاه کنید:


23

 

لینک های مرتبط با این مقاله:

  1. چگونگی نصب Agent مرتبط با System Center 2016 Data Protection Manager - (قسمت اول)
  2. چگونگی نصب Agent مرتبط با System Center 2016 Data Protection Manager - (قسمت دوم)
  3. چگونگی نصب Agent مرتبط با System Center 2016 Data Protection Manager - (قسمت سوم)
  4. چگونگی نصب Agent مرتبط با System Center 2016 Data Protection Manager - (قسمت پنجم)