x
تبلیغات


همانطور که قطعا به آن اذعان دارید، حمایت از اطلاعات تولید شده از سوی کاربران، یکی از دغدغه اصلی هر شرکتی در سراسر جهان، محسوب می گردد. در این راستا، راه حل های متعددی وجود دارد و علت انتخاب بعضی از آنها در مقابل دیگر روش های موجود، دقت در عملیات بازیابی اطلاعات در شرایط بحرانی می باشد.

 

یکی از روش های قدیمی و مورد استفاده بسیاری از سازمان ها، بکارگیری از قابلیت Folder Redirection موجود در سیستم عامل در راستای پشتیبان گیری از اطلاعات حیاتی موجود در ایستگاه های کاری می باشد. اگر چه این قابلیت، به دلیل مدت زمان نسبتا طولانی از ارائه آن، از عملکرد بسیار بالایی برخوردار است، استفاده بهینه از آن وابستگی بسیار زیاد به محل ذخیره سازی اطلاعات از سوی کاربران دارد. به عبارت دیگر، از آنجایی که تمرکز اصلی این قابلیت به انتقال اطلاعات ذخیره شده در فولدر My Documents و یا Documents موجود در ایستگاه های کاری دارد، اطلاعات خارج از این فولدر از سوی این قابلیت بدون محافظت قرار می گیرند.

 

در این میان، System Center Data Protection Manager 2016 حاوی راه حلی منحصر به فرد در خصوص حمایت تخصصی از اطلاعات تولید شده از سوی کاربران بوده و متاسفانه با وجود پرکاربرد بودن آن، افراد کمی از آن با خبر بوده و یا آن را به صورت کامل و حساب شده راه اندازی نموده اند. این قابلیت که با نام Client Protection شناخته می شود، در حقیقت رویکرد مایکروسافت در راستای انتقال مسئولیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات از مدیران شبکه به کاربران شبکه را هدف قرار داده است. به عبارت دیگر، با استفاده از این قابلیت، مکان های حاوی اطلاعات حیاتی کاربران از طریق خود آنها معرفی شده و عملیات بازیابی نیز (البته در شرایط خاصی که در قسمت های بعدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت)، به خود آنها سپرده خواهد شد.

 

راه اندازی این قابلیت بسیار ساده بوده و هدف از این سری مقالات، بیان مراحل پیاده سازی آن می باشد. در این راستا، در قسمت بعد از این سری مقالات به بحث در مورد مفهوم Company Protection Policy خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید...

 

 

 

لینک های مرتبط با این مقاله:

  1. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت دوم (بررسی سیاست Company Protection Policy)
  2. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت سوم (بررسی پیش نیازهای مرتبط با پیاده سازی این قابلیت بر روی ایستگاه های کاری)
  3. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت چهارم (ایجاد Protection Group)