x
تبلیغات

در این قسمت از سری مقالات پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM) System Center Data Protection Manager 2016)، همانطور که وعده داده بودیم، می خواهیم به بررسی پیش نیازهای مرتبط با پیاده سازی قابلیت Client Protection بر روی ایستگاه های کاری بپردازیم.

به عبارت دیگر، قبل از ایجاد یک Company Protection Policy مختص به سازمان خود، می بایست از نیازمندیهای نرم افزاری مرتبط با این قابلیت بر روی ایستگاه های کاری اطمینان حاصل نموده و سازمان خود را بر اساس حداقل سیستم عامل مورد پشتیبانی، مورد بررسی دقیق قرار دهید.

 

نکته 1: توجه داشته باشید که بررسی پیشنیازها قبل از پیاده سازی این قابلیت می تواند به شما در استفاده بهینه از این قابلیت کمک شایانی نماید.

 

نکته 2: اگر چنانچه در سازمان خود از SCCM استفاده می کنید، می توانید بررسی سیستم عامل های موجود بر روی ایستگاه های کاری را از طریق این محصول به انجام برسانید. بدین منظور کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

نتیجه انجام عملیات فوق را در شکل زیر مشاهده می کنید:

 

16

 

حال می خواهیم اعضاء مجموعه ساخته شده را مشاهده کنیم. بدین منظور کافیست طبق تصویر زیر عمل کنید:

 

17

 

به منظور مشاهده سیستم عامل مرتبط با تجهیزات مورد نظر، کافیست به ستون های موجود، ستون Operating System را اضافه کنید. به شکل زیر نگاه کنید:

 

18

 

سیستم عامل های پشتیبانی کننده از قابلیت Client Protection عبارتنداز:

• Windows Vista

• Windows 7

• Windows 8

• Windows 8.1

• Windows 10

 

نکته 3: امکان حمایت از ایستگاه های کاری که در یک دامین مجزا از دامینی که SCDPM در آن واقع است، تنها در شرایطی ممکن است که میان دو دامین مورد نظر، یک Trust دو طرفه از نوع Transitive وجود داشته باشد.

 

نکته 4: از آنجایی که به منظور پیاده سازی این قابلیت، می بایست agent مرتبط با SCDPM بر روی ایستگاه های کاری مورد نظر نصب گردد، می بایست قبل از انجام عملیات نصب، از نصب بودن Net Framework 4.0. اطمینان حاصل کنید.

 

نکته 5: نحوه عملکرد agent نصب شده بر روی ایستگاه های کاری، دقیقا همانند agentیست که بر روی سرورها نصب می گردد. به عبارت دیگر، agent نصب شده بر روی ایستگاه های کاری، با بررسی تغییرات رخ داده بر روی هارد دیسک در لایه Block، تغییرات صورت گرفته را به سوی SCDPM گسیل می دارد. همچنین اگر چنانچه در هنگام ارسال تغییرات صورت پذیرفته، SCDPM در دسترس نباشد، تغییرات به صورت موقتی بر روی فضای خاصی در ایستگاه کاری ذخیره شده و پس از باز گشتن شرایط به حالت طبیعی، این تغییرات به سوی SCDPM ارسال می گردند.

 

نکته 6: اگر چنانچه ارتباط میان ایستگاه کاری با سرور SCDPM از طریق قابلیت DirectAccess برقرار شده است، می بایست تنظیمات لازم جهت برقراری ارتباط آنها را از طریق پروتکل ICMP نیز در نظر داشته باشید. به عبارت دیگر، به منظور ارسال اطلاعات از سوی ایستگاه های کاری به سرور SCDPM، ایستگاه های کاری می بایست توانایی ping نمودن SCDPM را داشته و برعکس این موضوع نیز صادق است.

 

نکته 7: اگر چنانچه ارتباط میان ایستگاه های کاری با سرور SCDPM از طریق قابلیت DirectAccess و یا VPN برقرار شده است، می بایست حداقل پهنای باند موجود میان آنها 1 مگابایت باشد.

 

نکته 8: اگر چنانچه ایستگاه کاری مورد نظر در درون شبکه سازمانی قرار نگرفته است، این قابلیت می تواند بر اساس پروتکل های ارتباطی زیر نیز به فعالیت خود ادامه دهد:

 

• DirectAccess

• PPTP

• SSTP

• L2TP

 

در قسمت چهارم از این سری مقالات، به چگونگی ایجاد یک Protection Group در راستای ایجاد یک Company Protection Policy، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید...

 

 

 

لینک های مرتبط با این مقاله:

  1. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت اول (معرفی)
  2. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت دوم (بررسی سیاست Company Protection Policy)
  3. پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در ایستگاه کاری با استفاده از محصول SCDPM بر اساس قابلیت Client Protection – قسمت چهارم (ایجاد Protection Group)